A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ОНИСЬКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ
ДОБРОСЛАВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Освітня програма

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Ониськівської гімназії

Доброславської селищної ради

Одеського району

Одеської області

 

на 2022-2023 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Призначення школи полягає в наданні якісної базової загальної середньої  освіти дітям шкільного віку мікрорайону школи, забезпеченні їх всебічного розвитку, виховання і самореалізації особистості,  яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми. Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на: формування в учнів сучасної наукової картини світу; виховання працьовитості, любові до природи; розвиток в учнів національної самосвідомості; формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалювання та перетворення суспільства; інтеграцію особистості в систему світової та національної культури; рішення задач, формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві; виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави; створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм; формування потреби учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення тощо.

Модель випускника Нової Української Школи – це необхідна основа для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє. Всі інші здобутки у сфері компетентності може принести людині лише наполеглива цілеспрямована праця, бажання вчитися і ділитися досвідом з іншими. Випускник школи має міцні знання і вміло користується ними. Знання та вміння отримані учнем тісно взаємопов’язані з його ціннісними орієнтирами. Набуті життєві компетентності випускник вміло використовує для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Він вміє критично мислити, логічно обґрунтовувати позицію, виявляти ініціативу, творити, вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення. Наш випускник – це передусім людина творча, з великим потенціалом саморозвитку та самореалізації, широким спектром особистості:  випускник школи добре проінформована особистість; прагне до самоосвіти та вдосконалення;  готовий брати активну участь у суспільно-культурному житті громади, держави;  є свідомим громадянином, готовим відповідати за свої вчинки;  свідомо ставиться до свого здоров’я та довкілля; мислить креативно, використовуючи увесь свій творчий потенціал. Випускник компетентний у ставленні до життя — реалізує себе через самопізнання, саморозуміння та інтелектуальну культуру. Випускник початкових класів має знання, уміння та навички, передбачені стандартом початкової освіти. Він упевнений у собі, старанний, працелюбний, самостійний, дисциплінований, вмотивований на досягнення успіху, вміє слухати і чути, критично мислити і має почуття самоконтролю, навички навчальної діяльності, культуру поведінки і мови, основи особистої гігієни і здорового способу життя. Випускник базової основної школи володіє певними якостями і вміннями на рівні вимог державних освітніх стандартів успішно засвоює загальноосвітні програми з усіх предметів шкільного навчального плану; має систему розумових навичок (порівняння, узагальнення, аналіз, синтез, класифікацію, визначення головного); володіє основами комп’ютерної грамотності; знає свої громадянські права і вміє їх реалізувати;оцінює свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей; дотримується правил культури поведінки і спілкування; веде здоровий спосіб життя; готовий до форм і методів навчання, використовуваних у старших класах.

Наш випускник – свідомий громадянин і патріот своєї країни, готовий до сміливих і успішних кроків.

 

 

МЕТА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ:

  • реалізація предметного  змісту навчання, що забезпечує розвиток здібностей дитини, становлення її як повноцінної, соціально активної, конкурентоздатної особистості, яка володіє ключовими компетентностями (вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність);
  • забезпечення діяльнісної спрямованості навчання, яке передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практичну його спрямованість;
  • реалізацію в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньо предметних зв’язків;
  • наскрізних ліній, що є засобом інтеграції ключових і загально предметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів;
  • зосередження педагогічного колективу на цілеспрямованості, системності і єдності діяльності  в змісті освіти.

 

 

НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

З урахуванням поетапного переходу закладів освіти на здійснення діяльності за новим Державним стандартом у 2022-2023 навчальному році освітня програма   розроблялася на основі:

  • для 1-2 класів – Державний стандарт початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1272;
  • для 3 - 4 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273;
  • для 5 класу – Типова освітня програма для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, наказ МОН України від 19.02.2021 року № 235

 

У 6-9  класах  освітній процес здійснюватиметься відповідно до таких типових освітніх програм:

Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затверджена наказом МОН від 20.04.2018 № 405.

         Для 7 класу, педагогічний патронаж 4 учні 27, 5 годин наказу МОН від 10.07.2019 № 955 «Про внесення змін до наказу МОН України від 12.01.2016 року № 8 « відповідно Положення про індивідуальну форму здобуття середньої освіти Розділу VІ п.І (коли кількість учнів у класі становить менше 5 осіб)

        

 

 

 

 

 

ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ: 2022–2023 н. р.

 

СТРУКТУРА ПРОГРАМИ:

 

І розділ – початкова освіта,

ІІ розділ – базова середня освіта,

 

 

Кожна з них визначає:

  1. Загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення.
  2. Очікувані результати навчання учнів.
  3. Рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
  4. Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією Типовою освітньою програмою.

 НАПРЯМКИ РЕАЛІЗАЦІЇ:

Згідно з чинним законодавством організувати освітній процес відповідно до рівнів типових освітніх програм двох ступенів навчання:

І ступінь – початкова освіта тривалістю чотири роки;

ІІ ступінь – базова середня освіта тривалістю п’ять років;

  1. При реалізації освітньої програми забезпечити:
  • логічну послідовність вивчення предметів, що розкривається у відповідних навчальних програмах;
  • рекомендовані форми організації освітнього процесу, основними формами якого є різні типи уроку: формування компетентностей; розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок. Також рекомендованими формами організації освітнього процесу є екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо;
  • використання в освітньому процесі сучасних інноваційних технологій, систем (методик) навчання;
  • науково-дослідницьку діяльність, участь у проектах;
  • роботу з обдарованими дітьми;
  • навчання дітей з особливими освітніми потребами.
  1. Здійснити навчально-методичне забезпечення освітнього процесу, зокрема підручниками та навчальними посібниками, схваленими Міністерством освіти і науки України.
  2. Спрямувати освітній процес на задоволення потреб учнів у виборі програм навчання.
  3. Запровадити в освітній процес школи сучасні технології навчання, зокрема: проектні, інформаційно-комунікаційні, критичного мислення, інтерактивні технології, рейтингового оцінювання, окремі освітні тренди.
  4. Враховуючи особливості організації освітнього процесу та індивідуальні освітні потреби учнів, особливості регіону, рівень навчально-методичного та кадрового забезпечення сформувати варіативну складову навчального плану, спрямувати її на підсилення предметів інваріантної складової. запровадження факультативів, курсів за вибором, що розширюють обрану закладом освіти спеціалізацію, розвивають індивідуальну орієнтованість особистості та формують її всебічний розвиток.
  5. Реалізувати навчання за наскрізними лініями через: організацію розвивального освітнього середовища, роботу в проектах, позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.
  6. Створити умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

 

КОНТРОЛЬ І КОРЕКЦІЯ:

  • реалізувати проект «Шкільний моніторинг як інструмент системи внутрішнього забезпечення якості освіти»;
  • виробити критерії оцінки реалізації освітньої програми.

 

ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ:

  • забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
  • забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
  • розвиток інклюзивного освітнього середовища;
  • забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
  • науковий характер освіти;
  • цілісність і наступність системи освіти;
  • прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
  • відповідальність і підзвітність закладу освіти перед громадою;
  • інтеграція з ринком праці;
  • нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
  • свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;
  • гуманізм;
  • демократизм;
  • єдність навчання, виховання та розвитку;
  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
  • формування усвідомленої потреби в дотриманні  Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
  • формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
  • формування громадянської культури та культури демократії;
  • формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • невтручання політичних партій в освітній процес;
  • невтручання релігійних організацій в освітній процес (крім випадків, визначених Законом України «Про освіту»).

 

 

 

 

СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОГО РОКУ:

 

І семестр – з 01 вересня по 23 грудня 2022 року

ІІ семестр – з 09 січня по 30 травня 2023 року

 

 

КАНІКУЛИ:

ОСІННІ – з 24 жовтня по 30 жовтня  2022 року

ЗИМОВІ – з 26 грудня по 0 8січня 2023 року

ВЕСНЯНІ – з 27 березня по 02 квітня 2023 року

 

 

 

 

 

  

РОЗДІЛ І

ПОЧАТКОВА ОСВІТА

  1. Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1 класу НУШ
(1 цикл) визначено 805 годин/навчальний рік, 2клас НУШ (1 цикл ) – 805 годин /навчальний рік. 3 клас НУШ (2 цикл) – 805 годин/навчальний рік,  4 класи 805 годин/навчальний рік.

Відповідно до робочого навчального плану для початкової школи з навчанням українською мовою, розробленого на підставі типової освітньої програми початкової освіти під керівництвом О. Я. Савченко:

Освітні галузі

Предмети

Кількість годин на тиждень у класах

1

2

3

4

Разом

Мовно- літературна

Українська мова

7

7

7

7

28

Іноземна мова

2

3

3

3

11

Математична

4

4

5

5

18

Природознавство, Я у світі

-

 

Я досліджую світ

(природнича,соціальна,громадянська, історична, здоров’язбережувальна)

 

3

 

3

   3

     3

     12

Мистецька

образотворче

1

1

1

1

4

музичне

1

1

1

1

4

Технологічна

Трудове навчання

1

1

1

1

4

Інформатика

1

1

1

 3

 Фізкультурна

3

3

3

3

12

Усього

19+3

21+3

22+3

22+3

84+12

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня

 

23

 

25

 

26

 

26

 

100

Варіативний складник: Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей

(підсилення вивчення української мови).

 

 

1

 

 

1

 

 

1

 

 

1

 

 

4

 Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету

 

 23

 

 25

 

26

 

26

 

100

  • здійснено розподіл навчального навантаження на тиждень;
  • встановлено погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання;
  • визначено гранично допустиме тижневе навантаження учнів, що забезпечує реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87, через окремі предмети.

Інтегровано вивчається навчальний предмет «Я досліджую світ». При вивченні інтегрованого предмету «Я досліджую світ» здійснюється розподіл годин між освітніми галузями: природнича,  громадянська, історична, соціальна і  здоров’язбережна – разом 3 год./тиждень для учнів 1 – 4 класу.

  • для 1-2 класів – Державний стандарт початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1272;
  • для 3 - 4 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273
  • для 1-х класів – 805 годин/навчальний рік,
  • для 2-х класів – 805 годин/навчальний рік,
  • для 3-х класів – 805 годин/навчальний рік,
  • для 4-х класів – 805 годин/навчальний рік.

 

Варіативна складова навчального плану спрямована на підсилення  індивідуальної роботи з дітьми (за навчальними програмами для учнів закладів загальної середньої освіти І ступеня).

Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження учнів.

 

Зміст предметів, які вивчаються в початковій школі, закладений в переліку навчальних програм для учнів закладів загальної середньої освіти І ступеня. Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.

Оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів здійснюється вербально.

Відповідно до чинного законодавства при визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативна тривалість уроків у 1 класі – 35 хвилин, 2 – 4 класах – 45 хвилин.

  1. Очікувані результати навчання та формування

компетентностей учнів

Освітня програма спрямована на реалізацію мети та завдань освітніх галузей, визначених у Державному стандарті початкової загальної освіти, що забезпечує формування у молодших школярів ключових компетентностей, які реалізуються через уміння вчитися,здатність логічно міркувати, уміння критично мислити, готовність розв’язувати проблеми із застосовуванням досвіду практичної діяльності для вирішення повсякденних задач, уміння працювати в команді тощо. Крім того, навчання в 1 – 4 класах сприятиме виробленню в учнів передумов самостійного пошуку й аналізу інформації,  фінансової грамотності та підприємницьких навичок.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Тому доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

  1. Форми організації освітнього процесу

Відповідно до Типової освітньої програми  закладів загальної середньої освіти І ступеня  педагогічний колектив запроваджує такі форми організації освітнього процесу:

  • різні типи уроків:
  • екскурсії,
  • віртуальні подорожі,
  • спектаклі,
  • квести, флешмоби, аукціони,батли, які вчитель може організовувати у межах уроку або в позаурочний час.

 Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою

У відповідності  до Закону України «Про освіту» початкова освіта здобувається, як правило, з шести років.

Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року не виповнилося шести років, можуть розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, якщо їм виповниться  5 років і 8 місяців. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку. 

РОЗДІЛ ІІ

БАЗОВА СЕРЕДНЯ ОСВІТА

Програма розроблена відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 19.02.2021 року № 235 « Про затвердження типової освітньої програми для 5 – 9 класів загальної середньої освіти»

Додаток №1

до Типової освітньої програми

 для 5 -9 класів до наказу МОН України

від 19.02.2021 р. № 235

 

навчальний план

закладів загальної середньої освіти

з навчанням українською мовою

Основні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин

на тиждень у класах

Всього годин

5

 

 

 

 

 

Мовно-літературна

Українська мова

Українська література

Англійська мова

Зарубіжна література

 

 

4

2

3,5

1,5

 

 

 

 

 

4

2

3,5

1,5

Громадянська та історина

Історія України

1

 

 

 

 

 

1

Всесвітня історія

-

 

 

 

 

 

Основи  правознавства

-

 

 

 

 

 

 

 

Мистецька

Музичне мистецтво

Образотворче мистецтво

Мистецтво

1

1

 

 

 

 

 

1

1

 

Математична

Математика

Алгебра

Геометрія

5

-

-

 

 

 

 

5

 

 

Природнича

Пізнай природу

Біологія

Географія

Фізика

Хімія

2

-

-

-

 

 

 

 

2

-

 

 

Соціальна і здоров’язбережувальна

Здоров’я, безпека та добробут

етика

1

 

0,5

 

 

 

 

1

0,5

Технологічна

Трудове навчання

2

 

 

 

 

2

Інформатична

інформатика

1,5

 

 

 

 

1,5

 фізична культура

 

Фізична культура

3

 

 

 

 

3

Разом

29

 

 

 

 

29

Додатковий час на предмети за вибором, факультативи, індивідуальні заняття та консультації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гранично допустиме навчальне навантаження

28

 

 

 

 

28

Всього (без урахування поділу класу на групи)

29

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

Програма розроблена відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 20.04.2018 року №405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня».

Програмою передбачено:

 

Таблиця1

до Типової освітньої програми до наказу МОН України від 20.04.2018 р. № 405

 

навчальний план

закладів загальної середньої освіти

з навчанням українською мовою

Основні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин

на тиждень у класах

Всього годин

6

7(інд)

8

9

 

Мови і літератури

Українська мова

Українська література

Англійська мова

Зарубіжна література

3,5

2

3

2

 

2,5

2

3

1,5

 

 

2

2

3

1,5

 

2

2

3

2

10

8

12

7

Суспільство -знавство

Історія України

1

1

1,5

1,5

5

Всесвітня історія

1

1

1

1

4

Основи  правознавства

-

 

-

 

1

1

 

Мистецтво

Музичне мистецтво

Образотворче мистецтво

Мистецтво

1

1

-

-

-

1

 

 

1

 

 

1

1

1

3

Математика

Математика

Алгебра

Геометрія

4

-

-

-

2

2

-

2

2

-

2

2

4

6

6

Природознав-ство

Природознавство

Біологія

Географія

Фізика

Хімія

-

2

2

-

-

-

2

2

2

1,5

-

2

2

2

2

 

2

1,5

3

2

 

8

     7,5

7

5,5

Технології

Трудове навчання

2

1

1

1

5

Інформатика

1

1

2

2

6

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

Фізична культура

1

3

1

1

1

3

1

3

4

10

Разом

26,5+ 3

26,5 +1

28+3

30+3

121

Додатковий час на предмети за вибором, факультативи, індивідуальні заняття та консультації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гранично допустиме навчальне навантаження

31

32

33

33

127

Всього (без урахування поділу класу на групи)

26,5 +3

26,5 +1

28+3

30 + 3

121

 

Примітка: 7кл. – 4уч..

 

 

Типовий навчальний план для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою

 

Загальні коментарі до плану та питання міжгалузевої інтеграції

  1. Кількість навчальних годин для вивчення української мови у навчальному плані закладу освіти відповідно до абзацу четвертого частини третьої статті 11 Закону України «Про повну загальну середню освіту» не може бути меншою, ніж у типовому навчальному плані.
  2. Уроки з фізичної культури, згідно із частиною четвертою статті 26 Закону України «Про фізичну культуру і спорт», є обов'язковими і проводяться не менше трьох разів на тиждень, що відображається у навчальному плані закладу освіти для кожного класу.
  3. Кількість навчальних годин на вивчення кожної освітньої галузі визначається закладом освіти самостійно у межах заданого діапазону (додаток 1).

Різниця між рекомендованою та мінімальною кількістю навчальних годин (резерв навчальних годин) у кожній освітній галузі, відповідно до пункту 26 Державного стандарту, може бути перерозподілена між освітніми компонентами цієї освітньої галузі, або на інші освітні галузі, а також на вибіркові освітні компоненти.

Кількість навчальних годин, визначена у навчальному плані закладу освіти на вивчення вибіркових освітніх компонентів, не включається до максимального показника, виділеного на ту чи іншу освітню галузь.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень